ЗАҢГЕРЛЕРДІҢ ЛИНГВОКОНФЛИКТОЛОГИЯЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ СТРАТЕГИЯЛАРЫ: ҚАЗІРГІ ЗАМАНҒЫ СЫН-ҚАТЕРЛЕР МЕН ТАЛАПТАР
https://doi.org/10.47649/vau.2024.v.73.i2.06
Аннотация
Жаһандану мен мәдениетаралық байланыстар кең таралған қазіргі көп тілді және көп мәдениетті әлемде заңгерлердің лингвистикалық және конфликтологиялық құзыреттері кәсіби жетістік пен тиімді өзара әрекеттесудің негізгі факторлары ретінде алдыңғы қатарға шығуда. Зерттеу жоғарғы білім беру сатысында заңгерлердің лингвоконфликтологиялық құзыреттілігін даярлау және дамыту қажеттілігін көрсетеді. Бұл зерттеудің негізгі мақсаты заңгерлердің лингвистикалық және конфликтологиялық құзыреттерін дамытудың заманауи стратегиялары мен тәсілдерін талдау болып табылады. Зерттеу әдіснамалық тәсілдер жиынтығына негізделген, соның ішінде тиісті әдебиеттерге шолу жасау, заңгерлер арасында сауалнамалар жүргізу және заң факультетінің студенттері арасында тәжірибе жүргізу. Сауалнама мен тәжірибе мәдениетаралық коммуникация мен қақтығыстарды басқарудың заңгердің кәсіби қызметіне әсерін зерттеудің негізгі бағыттарын анықтады. Атап айтқанда, мәдениетаралық коммуникация дағдыларын дамытуға бағытталған білім беру бағдарламалары мен тренингтердің тиімділігі бағаланды. Зерттеу жаһандану және мәдени әртүрлілік жағдайында заңгерлер үшін лингвистикалық және конфликтологиялық құзыреттіліктерді дамытудың маңыздылығын дәлелдейді. Зерттеу нәтижелері білім беру бағдарламаларын жетілдіруге және заңгерлерді кәсіби қызметке мәдени және лингвистикалық құзыреттерді бейімдеу қажеттілігін баса көрсете отырып, табысты жұмысқа дайындауға негіз болады.
Автор туралы
С. ЖанжигитовҚазақстан
Сырым Жанжигитов – негізгі автор, PhD, «Әлеуметтік педагогикалық пәндер» кафедрасының аға оқытушысы.
Көкшетау қ.
Әдебиет тізімі
1. Ob utverzhdenii Kontseptsii razvitiya gosudarstvennogo upravleniya v Respublike Kazakhstan do 2030 goda. Ukaz Prezidenta Respubliki Kazakhstan ot 26 fevralya 2021 goda №522 [On the approval of the Concept of Public Administration Development in the Republic of Kazakhstan until 2030. Kazakhstan. Decree of the President of the Republic of Kazakhstan dated February 26, 2021 No. 522]. Available at: — URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U2100000522 [in Russian] (accessed: 16.04.2024)
2. O gosudarstvennykh uslugakh. Zakon Respubliki Kazakhstan ot 15 aprelya 2013 goda №88-V [About public services. Law of the Republic of Kazakhstan No. 88-V dated April 15, 2013]. Available at: — URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1300000088 [in Russian] (accessed: 16.04.2024)
3. Jacobs M., Maryns K. (2021) Managing narratives, managing identities: language and credibility in legal consultations with asylum seekers. Language in Society. Vol. 51. No. 3. P. 375-402 [in English]
4. Emelianova T. (2021) Fundamentals of lawyers’ professional english-language intercultural interaction. P. 794-799 [in English]
5. Bergkamp J., McIntyre K., Hauser M. (2023) An uncomfortable tension: reconciling the principles of forensic psychology and cultural competency. Law and Human Behavior. Vol. 47. No. 1. P. 233-248 [in English]
6. López-Espino J. (2023) Off‐the‐record: metapragmatic distinctions and linguistic sympathy among interpreters in a california child welfare court. American Anthropologist. Vol. 125. No. 2. P. 225-238 [in English]
7. Lundberg O., Lundqvist U., Åkerblom A., Risenfors S. (2023) ‘Can you teach me a little urdu?’ Educators navigating linguistic diversity in pedagogic practice in Swedish preschools. Global Studies of Childhood. Vol. 13. No. 3. P. 245-260 [in English]
8. Zolkapli R., Mohamad H., Mohaini M., Wahab N., Nath P. (2022) Code-switching and code-mixing in the practice of judgement writing in Malaysia. Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities. Vol. 30. No. 3. P. 1365-1382 [in English]
9. Algryani A. (2022) The use of linguistic landscape as a training resource for developing students’ translation competence. World Journal of English Language. Vol. 12/. No. 6. 274 p. [in English]
10. Wahyoedi B., Barus I. (2022) Investigating teacher’s linguistic competence in teaching English for academic purposes. International Journal of English and Applied Linguistics (Ijeal). Vol. 2. No. 3. P. 348-360 [in English]
11. Chyzhykova O. (2021) Development of professional communicative competence of future lawyers in the process of teaching English. Mìžnarodnij Fìlologìčnij Časopis. Vol. 12. No. 2. P. 121-125 [in English]
12. Lankiewicz H. (2021) Linguistic hybridity and learner identity: translingual practice among plurilinguals in the educational setting. Neofilolog. No. 56/1. P. 55-70 [in English]
13. Raiko S., Anishchenko V., Shumovetska S., Torichnyi V., Goliardyk N., Makogonchuk N. (2021) Developing legal competence of security and defense sector officers in the master's program. Laplage Em Revista. Vol. Extra-B. P. 485-493 [in English]
14. Jacobs M. (2021) The metapragmatics of legal advice communication in the field of i mmigration law. Pragmatics Quarterly Publication of the International Pragmatics Association (Ipra). Vol. 32. No. 4. P. 537-561 [in English]
15. Kyrpychenko O., Pushchyna I., Kichuk Y., Shevchenko N., Luchaninova О., Koval V. (2021) Communicative competence development in teaching professional discourse in educational establishments. International Journal of Modern Education and Computer Science. Vol. 13. No. 4. P. 16-27 [in English]
16. Akatova N. (2023) Development of creative abilities of law students in the framework of linguistic courses as a factor of professional development. SNOSU. No. 2(99). P. 148-154 [in English]
17. Glumova E., Sokolova Е. (2022) Lawyer's ICC as a result of integration of linguo-didactics, linguoculturology, and jurisprudence. P. 705-722 [in English]
18. Avdevnina O. (2022) State and legal aspects of linguistic competence of lawyers. P. 45-50 [in English]
19. Luquis R., Pérez M., Suarez S. (2022) An assessment of cultural and linguistic competence in public health preparation programs. Pedagogy in Health Promotion. Vol. 8. No. 4. P. 271-279 [in English]
20. Kamau S., Oikarainen A., Juntunen M., Koskenranta M., Kuivila H., Tomietto M. et al. (2023) Nurse educators' views of integrating culturally and linguistically diverse future registered nurses into healthcare settings: a qualitative descriptive study. Journal of Advanced Nursing. Vol. 79. No. 9. P. 3412-3425 [in English]
21. Bergroth M., Esbert J., Pepiot N., Sierens S., Dražnik T., Worp K. (2021) Whose action research is it?: promoting linguistically sensitive teacher education in Europe. Educational Action Research. Vol. 31. No. 2. P. 265-284 [in English]
22. Li S., Deocampo M. (2022) An analysis of senior high school English textbooks’ core competencies using China’s English curriculum standard framework. Arab World English Journal. Vol. 13. No. 4. P. 162-182 [in English]
23. Yan C., Bachour A., Pérez C., Ansaldo L., Santiago D., Jin Y., Martinez L. (2022) Partnering with immigrant families to promote language justice and equity in education. American Journal of Community Psychology. Vol. 70. No. 3-4. P. 433-457 [in English]
24. Litinska O., Ryzhenko I., Simontseva L., Pravotorova O., Lien T., Novak N. (2022) Developing legal competence in junior bachelors: prospects of distance learning. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. Vol. 14. No. 4. P. 353-371 [in English]
25. Bondarenko T., Shumskyi О., Shtefan L. (2022) Mutual influence of digital, linguistic and valeological competencies in health-saving environment of higher education. Inter Collegas. Vol. 9. No. 2. P. 51-56 [in English]
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Жанжигитов С. ЗАҢГЕРЛЕРДІҢ ЛИНГВОКОНФЛИКТОЛОГИЯЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ СТРАТЕГИЯЛАРЫ: ҚАЗІРГІ ЗАМАНҒЫ СЫН-ҚАТЕРЛЕР МЕН ТАЛАПТАР. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2024;73(2):61-72. https://doi.org/10.47649/vau.2024.v.73.i2.06
For citation:
Zhanzhigitov S.Zh. PEDAGOGICAL STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF LINGUOCONFLICTOLOGICAL COMPETENCE OF LAWYERS: MODERN CHALLENGES AND REQUIREMENTS. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2024;73(2):61-72. https://doi.org/10.47649/vau.2024.v.73.i2.06