Preview

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Инновациялық технологиялар педагогтердің кәсіби құзыреттілігін қалыптастырушы фактор ретінде

https://doi.org/10.47649/vau.25.v76.i1.14

Толық мәтін:

Аннотация

Мақала мақсаты - педагогтердің кәсіби құзыреттілігін дамытуға инновациялық технологиялардың ықпалын Coursera платформасының мысалында қарастыру. 2021-2024 жылдар аралығындағы әдебиеттерді жан-жақты зерттеу және Coursera пайдаланушылары арасында жүргізілген сауалнаманың нәтижелерін талдау арқылы зерттеу цифрлық құралдардың көмегімен дамытылатын негізгі құзыреттерді айқындады. Олардың қатарында ақпараттық-коммуникациялық, әдістемелік, психологиялық, педагогикалық және коммуникативтік дағдылар бар.

Coursera платформасының кәсіби даму мүмкіндіктерін кеңейтуге қосқан үлесін әсіресе Қазақстанда ерекше назар аударуға болады. Үкіметтің серіктестік бағдарламасының арқасында педагогтерге Coursera платформасына тегін қолжетімділік беріліп, бұл оқытушылардың біліктілігін арттыруға айтарлықтай жағдай жасады. Зерттеу барысында платформаның артықшылықтарымен қатар, педагогтердің уақыт тапшылығы және ұзақ сараптамалық шолу процестері сияқты қиындықтарға тап болатыны анықталды. Бұл мәселелер пайдаланушылардың жүйелі қатысуы мен алынған білімді практикада уақытылы қолдану мүмкіндіктерін шектейді.

Зерттеу нәтижелері АКТ және жасанды интеллект құралдарын, сондай-ақ аралас оқыту модельдерін мұғалімдерді оқыту үдерісіне енгізудің маңыздылығын көрсетеді. Бұл технологиялар тез өзгеретін білім беру саласында үздіксіз кәсіби даму мен бейімделуді қамтамасыз етуге септігін тигізеді. Сонымен қатар, blended learning моделін қолдану педагогикалық икемділікті арттырудың және кәсіби дамудың тиімді стратегиясы ретінде сипатталады. Мақала инновациялық технологиялардың, соның ішінде Coursera платформасының, педагогтердің кәсіби өсуіне ықпалын түсінуге үлес қосады. Қазақстанда және әлем бойынша білім беру саясатының қолдауымен осындай платформалардың тиімділігін арттыру мақсатында қолданыстағы қиындықтарды жою және күшті жақтарын пайдалану маңызды болып табылады.

Авторлар туралы

Ш. Ж. Колумбаева
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Колумбаева Шолпан Жақсыбаевна – негізгі автор, профессор, Педагогика кафедрасы, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті.

Достық д. 13, Алматы қ.



А. К. Садыкова
Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ
Қазақстан

Садыкова Айгуль Кудайбергеновна – PhD, шетел тілдері кафедрасы, Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ.

Қ. Сәтпаев к-сі 2, Астана қ



Б. Б. Атабекова
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Атабекова Бақтыгүл Ботабековна – қауымдастырылған профессор, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті.

Достық д 13, Алматы қ



Э. Г. Ештаева
Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ
Қазақстан

Ештаева Эльмира Габбасовна – шетел тілдері кафедрасының аға оқытушысы, Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ.

Қ. Сәтпаев к-сі 2, Астана қ



Әдебиет тізімі

1. Gudmundsdottir, G. B., & Hatlevik, O. E. (2020.) Newly qualified teachers’ professional digital competence: Implications for teacher education. European Journal of Teacher Education. - 43(4), P. 494-512

2. König, J., Jäger-Biela, D. J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, - №43(4). P. 608-622

3. Tondeur, J., van Braak, J., Ertmer, P. A., & Ottenbreit-Leftwich, A.. (2017) Understanding the relationship between teachers’ pedagogical beliefs and technology use in education: A systematic review of qualitative evidence. Educational Technology Research and Development, - №65(3), P.555-575

4. Nosova, V. I. (2023) Innovative Technologies in Mathematics Lessons. Molodoy Uchenyy. P. 20-27.

5. Wang, Y. A (2023) meta-analysis on the effectiveness of virtual reality in classrooms: Benefits for immersive learning environments. Journal of Educational Technology & Society, №26(2) P.135-149

6. Graham, C. R., Borup, J., Short, C. R., & Archambault, L. (2021) Blended learning environments and their impact on teaching practices: A comprehensive review. Journal of Online Learning Research, №7(1) P.1-22

7. Huang, R., & Spector, J. M. (2022) Artificial Intelligence in Education: Enhancing Teachers' Professional Development. Journal of Learning Analytics. - №10(2), P.100-115.

8. DuFour, R., & Fullan, M. (2022) Professional Learning Communities: Strategies for Continuous Improvement. Educational Leadership. №79(4). P.22-27

9. Eshet, Y. (2022) Digital Literacy: The Cornerstone of Teachers' Professional Competence. Journal of Educational Technology Research and Development. - №70(3). P. 679-693

10. Smith, J. (2021) Advances in Educational Technologies. International Journal of Education. - №15(2). P.123-135

11. Wang, X. (2023) Virtual Reality in Classrooms: A Meta-Analysis. Journal of Educational Technology. №20 (1) P. 55-78.

12. Johnson, L. (2022) Gamification in Education: A Comprehensive Review. Educational Research Review. №33. P.45-67

13. Graham, C. R., Woodfield, W., & Harrison, J. B. (2021) Blended Learning Models and Their Impact on Teachers' Professional Competence. Educational Technology Journal. - №25(3). P.200-220.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Колумбаева Ш.Ж., Садыкова А.К., Атабекова Б.Б., Ештаева Э.Г. Инновациялық технологиялар педагогтердің кәсіби құзыреттілігін қалыптастырушы фактор ретінде. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;76(1):159-169. https://doi.org/10.47649/vau.25.v76.i1.14

For citation:


Kolumbayeva Sh.Zh., Sadykova A.K., Atabekova B.B., Eshtaeva E.G. Innovative technologies as a factor in shaping teachers' professional competence. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;76(1):159-169. https://doi.org/10.47649/vau.25.v76.i1.14

Қараулар: 47


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)