Preview

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ПРОГРАММАЛАУДАН СТУДЕНТТЕРДІҢ БІЛІМІН БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ МЕН ДЕСКРИПТОРЛАРЫН ЖАСАУ МӘСЕЛЕЛЕРІ

https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.11

Толық мәтін:

Аңдатпа

Мақалада программалау курсы бойынша студенттердің программалау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған бағалау жүйесін жасау мәселелері қарастырылады. Зерттеудің мақсаты – программалаудан студенттердің когнитивтік, практикалық және алгоритмдік дағдыларын әділ әрі тиімді бағалауға мүмкіндік беретін дескрипторлық бағалау жүйесін жасау.

Кешенді талдаудың нәтижесінде студенттердің программалау дағдыларын нақты бағалауға мүмкіндік беретін программалау курсының айнымалылар мен деректер типтері, шартты операторлар, қайталау құрылымдары, функциялар және параметрлер, қателерді өңдеу мен енгізу/шығару сияқты негізгі бөлімдері таңдалып алынды. Осы бөлімдер негізінде студенттердің білімін бағалау критерийлері және Блум таксономиясының когнитивтік деңгейлеріне сәйкес келетін құрылымдалған бес деңгейлі дескрипторы жасалды. Бұл студенттердің тек теориялық білімін емес, сонымен қатар практикалық шешім қабылдау, логикалық құрылым құра білу және алгоритмдік ойлау қабілеттерін кешенді түрде бағалауға мүмкіндік береді. Дескрипторлар тілдік бейімдеуге икемді етіп құрылып, программалау тілдерінде бағалаудың бірізділігін қамтамасыз етеді.

Жүйе оқытушыларға бағалау үдерісін жүйелі түрде ұйымдастыруға көмектеседі, ал студенттер үшін оқу мақсаттарын нақты түсініп, жеке оқу траекториясын дамытуға бағыт береді, сонымен қатар алдағы оқу кезеңдеріне сапалы дайындалуға ықпал етеді.

Авторлар туралы

A. Е. Сағымбаева
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Сагимбаева Айнур – педагогика ғылымдарының докторы, «Информатика және білімді ақпарттандыру» кафедрасының профессоры

Алматы қ.



А. Б. Жамкеева
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Жамкеева Айкенже – жаратылыстану ғылымдарының магистрі, «Информатика және білімді ақпарттандыру» кафедрасының аға оқытушысы

Алматы қ.



А. Е. Жаксылыков
Торайғыров Университеті
Қазақстан

Жаксылыков Асет Егинаевич - ақпараттық жүйелер магистрі, Компьютерлік ғылымдар факультетінің аға оқытушысы

Павлодар қ.



М. Н. Кемелбек
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Кемелбек Майра – техника ғылымдарының магистрі, «Информатика және білімді ақпарттандыру» кафедрасының оқытушысы

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Morrison, B. B. (2015). Position paper: Assessing knowledge in blocks-based and text-based programming languages. P. 1–3.

2. Daly, C., & Waldron, J. (2004). Assessing the assessment of programming ability. 36(1), PP. 210–213.

3. Renske Weeda, Cruz Izu, Maria Kallia, Erik Barendsen (2020). Towards an Assessment Rubric for EiPE Tasks in Secondary Education: Identifying Quality Indicators and Descriptors. Koli Calling '20: Proceedings of the 20th Koli Calling International Conference on Computing Education Research. 30, P.1–10.

4. Abuaiadah, D., Burrell, C., Bosu, M. F., Joyce, S., & Hajmoosaei, A. (2019). Assessing Learning Outcomes of Course Descriptors Containing Object-Oriented Programming Concepts. New Zealand Journal of Educational Studies, 54(2), P. 345–356.

5. Srikant S., Aggarwal V. (2014) A System to Grade Computer Programming Skills using Machine Learning. Proceedings of the 20th ACM SIGKDD. Р. 1887–1896.

6. Hadibarata T., Hidayat T., Kwabena J. (2024). The Use of Scoring Rubrics in University. Acta Pedagogia Asiana. Vol. 3. PP. 1–12.

7. Abdul M., Mansoureh E., Ahmad M. (2022). Importance and Implications of Theory of Bloom's Taxonomy in Different Fields of Education. Proceedings of the 2nd International Conference on Emerging Technologies and Intelligent Systems. Vol. 573 P. 515-525.

8. Priyanka Gupta Priyanka, Deepti Mehrotra. (2022). Objective Assessment in Java Programming Language Using Rubrics. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice. Vol. 21. P. 155- 173.

9. Mustapha A., Samsudin N.A., Arbaiy N., Mohamed R., Hamid I.R. (2016) Generic Assessment Rubrics for Computer Programming Courses. Turkish Online Journal of Educational Technology. Vol. 15. P. 53-61.

10. Сағымбаева А.Е., Жақсылықов А.Е., Шекербекова Ш.Т., Жамкеева А.Б. Генеративті жасанды интеллект технологиясының программалаудан ЖОО студенттерінің білімін бақылаудағы рөлі. ҚазҰПУ Хабаршы «Физика-математика ғылымдары» серия. – № 3 (87). – 2024. Б. 373-384.

11. Токжигитова Н.К., Дарибаевас К.С. Критериалды бағалау технологиясы және оны оқу үрдісінде қолдану әдістемесі. Торайғыров университетінің хабаршысы, «Физика-математикалық» сериясы. – №4. – 2020. – Б. 87-95.

12. Schellekens L.H., Kremer W.D.J., Van der Schaaf M.F., Van der Vleuten C.P.M., Bok H.G.J. (2023). Between theory and practice: Educators’ perceptions on assessment quality criteria and its impact on student learning. Frontiers in Education. Vol. 8. P. 1-9.

13. Tobler S. (2024). Smart grading: A generative AI-based tool for knowledge-grounded answer evaluation in educational assessments. MethodsX. Vol. 12. P. 1-6.

14. Saito D., Yajima R., Washizaki H., Fukazawa Y. (2021) Validation of Rubric Evaluation for Programming Education. Education Sciences. Vol. 11. P. 1-18.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Сағымбаева A.Е., Жамкеева А.Б., Жаксылыков А.Е., Кемелбек М.Н. ПРОГРАММАЛАУДАН СТУДЕНТТЕРДІҢ БІЛІМІН БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ МЕН ДЕСКРИПТОРЛАРЫН ЖАСАУ МӘСЕЛЕЛЕРІ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;77(2):121-140. https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.11

For citation:


Sagymbayeva A.E., Zhamkeeva A.B., Zhaksylikov A.E., Kemelbek M.N. PROBLEMS OF DEVELOPING CRITERIA AND DESCRIPTORS FOR ASSESSING STUDENTS' KNOWLEDGE OF PROGRAMMING. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;77(2):121-140. (In Kazakh) https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.11

Қараулар: 48


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)