Preview

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ГРАФОМОТОРЛЫҚ ДАҒДЫЛАРДЫ ЖАҚСАРТУ ҮШІН ЭЛЕКТРОНДЫҚ ҚОСЫМШАНЫ ПАЙДАЛАНУ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ БАЛАЛАРДЫҢ ИНТЕЛЛЕКТ ДЕҢГЕЙІНЕ ӘСЕРІ

https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.12

Толық мәтін:

Аңдатпа

Жаттығулар мен когнитивті қабілеттер арасындағы байланыс - бұл жақында ғана ашыла бастаған маңызды зерттеу тақырыбы. Мақаланың мақсаты-графомоторлық дағдыларды және олардың электронды қосымшаны қолдана отырып, балалардың интеллект деңгейіне әсерін зерттеу. Мақалада авторлар электрондық саусақ қосымшасын қолданғаннан кейін алынған графомоторлық дағдылар туралы мәліметтерді қолдана отырып, балалардың IQ деңгейін есептеумен тәжірибе жасады, бұл электрондық қосымшаның ұсақ моториканы дамытуға және тапсырмаларды орындау дәлдігіне бағытталғанын ескере отырып, стандартты Векслер шкаласы әдістерін қолдану негізінде жасалуы мүмкін. Авторлар балаларға арналған Векслер интеллект шкаласының (WISC-IV) екі IV субтестін қолданды. Екі WISC-IV субтесттері -

«Блок дизайны «және» Алфавиттік үлгі « — басқа когнитивтік функциялармен мағыналы корреляцияны көрсетті, бұл олардың балалардағы графомоторлық және когнитивтік дағдыларды бағалаудағы маңыздылығын растайды. Графомоторлық дағдылар оқу үлгерімі мен когнитивті функцияға әсер ететіні көрсетілген. Нәтижелер физикалық дағдылар мен танымдық қабілеттердің әртүрлі аспектілері арасындағы байланысты зерттеудің маңыздылығын көрсетеді.

Авторлар туралы

A. Е. Карымсакова
Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
Қазақстан

Карымсакова Анар Ералкановна – педагогика ғылымдарының кандидаты, Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің информатика кафедрасының аға оқытушысы

Астана қ.



Г. М. Абильдинова
Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
Қазақстан

Абильдинова Гульмира  Маратовна  –   педагогика  ғылымдарының  кандидаты, Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің информатика кафедрасының қауымдастырылған профессоры

Астана қ.



Р. З. Жилмагамбетова
Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
Қазақстан

Жилмагамбетова Раушан Зейнетоллақызы – PhD, Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің информатика кафедрасының аға оқытушысы



Л. Н. Абдулла
Universiti Putra Malaysia
Малайзия

Лили Нурлияна Абдулла – PhD докторы, мультимедиа кафедрасының доценті, Компьютерлік ғылымдар және ақпараттық технологиялар факультеті



Әдебиет тізімі

1. Brown, C. G. (2010). Improving fine motor skills in young children: an intervention study. Educational Psychology in Practice. №26(3). P. 269-278. [in English]

2. Operto, F. F., Viggiano, A., Perfetto, A., Citro, G., Olivieri, M., Simone, V. D., ... & Pastorino, G. M. G. (2023). Digital devices use and fine motor skills in children between 3–6 years. Children. №10(6). P. 960. [in English]

3. Martzog, P., & Suggate, S. P. (2022). Screen media are associated with fine motor skill development in preschool children. Early Childhood Research Quarterly. №60. P. 363-373. [in English]

4. Susfiandari, V., Jannah, M., & Fitri, R. (2024). The Effect of Educational Games on Fine Motor Ability For Children Aged 4-5 Years in Kindergarten. IJORER: International Journal of Recent Educational Research. №5(5), P. 1264-1274. [in English]

5. Hirsh-Pasek, K., Zosh, J. M., Golinkoff, R. M., Gray, J. H., Robb, M. B., & Kaufman, J. (2015). Putting education in “educational” apps: Lessons from the science of learning. Psychological science in the public interest. №16(1). P. 3-34. [in English]

6. Vachkova, S. N., Petryaeva, E. Y., Milyaeva, D. A., Ageeva, N. S., & Mikhailova, S. V. (2021). Analytical review of education policies on digital transformation of school education worldwide. European Proceedings of Educational Sciences. №12. P. 13-24. [in English]

7. Burget, L., Wang, C., Asselborn, T., Tozadore, D., Johal, W., Gargot, T., ... & Dillenbourg, P. (2023). Handwriting analytics. In Routledge International Handbook of Visual-motor skills, Handwriting, and Spelling Routledge. P. 412-425. [in English]

8. Zhakulina Zh. E., Ashirbekova ZH. B. (2022). Gender features of the development of graphomotor skills in preschool children. P. 40. [in English]

9. Oralbekova, A. K., Arzymbetova, S. Z., Begalieva, S. B., Ospanbekova, M. N., Mussabekova, G. A., & Dauletova, A. S. (2016). Application of Information and Communication Technologies by the Future Primary School Teachers in the Context of Inclusive Education in the Republic of Kazakhstan. International Journal of Environmental and Science Education. №11(9). P. 2813-2827. [in English]

10. Ceccacci, S., Taddei, A., Del Bianco, N., Giaconi, C., Forteza Forteza, D., & Moreno-Tallón, F. (2024). Preventing Dysgraphia: Early Observation Protocols and a Technological Framework for Monitoring and Enhancing Graphomotor Skills. Information. №15(12). P. 781. [in English]

11. Vernadakis, N., Papastergiou, M., Zetou, E., & Antoniou, P. (2015). The impact of an exergame-based intervention on children's fundamental motor skills. Computers & Education. №83. P. 90-102. [in English]

12. Shevyakova, A., Petrenko, Y., Daribekova, A., & Daribekova, N. (2024). Features and public financing of digitalization and E-Government: The case of Kazakhstan. Journal of Infrastructure, Policy and Development.№8(5). P. 3074. [in English]


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Карымсакова A.Е., Абильдинова Г.М., Жилмагамбетова Р.З., Абдулла Л.Н. ГРАФОМОТОРЛЫҚ ДАҒДЫЛАРДЫ ЖАҚСАРТУ ҮШІН ЭЛЕКТРОНДЫҚ ҚОСЫМШАНЫ ПАЙДАЛАНУ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ БАЛАЛАРДЫҢ ИНТЕЛЛЕКТ ДЕҢГЕЙІНЕ ӘСЕРІ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;77(2):141-151. https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.12

For citation:


Karymsakova A.Е., Abildinova G.M., Zhilmagambetova R.Z., Abdullah L.N. USING AN ELECTRONIC APPLICATION TO IMPROVE GRAPHOMOTOR SKILLS AND THEIR IMPACT ON THE LEVEL OF INTELLIGENCE IN CHILDREN. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;77(2):141-151. https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.12

Қараулар: 32


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)