РЕСЕЙЛІК ЖӘНЕ ҚАЗАҚСТАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРДІҢ ХИМИЯ ПӘНДЕРІ БОЙЫНША ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУДЕ ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚУ ОРТАСЫНЫҢ РЕСУРСТАРЫН ПАЙДАЛАНУ
https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.15
Аңдатпа
Екі ел - Қазақстан Республикасы мен Ресей Федерациясындағы білім беру ортасын цифрландыру жағдайында химик — студенттер мен оқытушылардың асинхронды өзара іс-қимылының аспектілері талқыланады. Асинхронды өзара әрекеттесу химияның символдық-графикалық тілін, нақты схемалар мен графиктерді қолдана отырып, хабарламалар мен оларға қоса берілген файлдармен алмасуды қамтиды. Химия пәні бойынша студенттердің ақпараттық құзыреттіліктерін қалыптастыру және дамыту қажеттілігі туралы айтылады. Зерттеу мақсаты - Қазақстан Республикасы мен Ресей Федерациясындағы студенттер мен оқытушылардың химиялық пәндер бойынша өзіндік жұмыс процесінде электрондық білім беру ортасының ресурстарын пайдалануды талдау болып табылады.
Күндізгі оқу форматында студенттер мен химия оқытушыларының қашықтықтан өзара әрекеттесу ерекшеліктері зерттелді. Химия факультеті студенттерінің пәндерден студенттің өзіндік жұмысының тақырыптары бойынша химиялық реакциялардың теңдеулерін, толық және қысқартылған иондық теңдеулерді, реакция механизмдерін жазу сияқты химияның символдық тілін пайдалана отырып мәтін түріндегі тапсырмаларды орындайтыны көрсетілген; сондай-ақ графикалық, мысалы, атом және гальваникалық элемент диаграммалары; тәжірибелік зертханалық және ғылыми-зерттеу жұмыстарындағы графиктер мен графикалық есептеулер. Оқытушылардың көпшілігі Герцен атындағы мемлекеттік педагогикалық университетінің қашықтықтан оқытуды қолдау орталығында, Абай атындағы ҚазҰПУ-де
«Универ» жүйесінде студенттердің өзіндік жұмыстарға арналған материалдар мен тапсырмаларды орналастыратыны анықталды, алайда оқытушымен өзара асинхронды әрекеттесу үшін студенттер электрондық пошта немесе әлеуметтік желілер. Жіберілген материалдар негізінен фотосурет немесе қолмен жазылған мәтіннің сканерленген көшірмесі немесе мәтіндік форматтағы цифрлық құжат болып табылады. Химия мамандығының студенттерінде химиялық формулаларды жазу және өңдеу, графиктерді құру және өңдеу үшін электрондық ресурстарды пайдалануда білім мен дағдылар жеткіліксіз. Оқудың бірінші семестрінен бастап, «Химия» пәні бойынша ақпараттық құзіреттілікті дамыту қажет деген қорытынды жасалды.
Авторлар туралы
Ю. Ю. ГавронскаяРесей
Юлия Гавронская – педагогика ғылымдарының докторы, «Химия және экологиялық білім беру» кафедрасының меңгерушісі
Санкт- Петербург қ.
А. Ж. Утемисова
Қазақстан
Арайлым Утемисова – негізгі автор, PhD докторы, «Foundation» кафедра меңгерушісі
Алматы қ.,
Н. Ж. Құрман
Қазақстан
Несібелі Құрман – педагогика ғылымдарының докторы, «Филология» кафедрасының профессоры
Астана қ.
Әдебиет тізімі
1. Никулина Т. В, Стариченко Е. Б. Информатизация и цифровизация образования: понятия, технологии, управление /Педагогическое образование в России. – 2018. – №8. – С. 107-113.
2. A.Utemissova, Z.Unerbayeva, Zh.Shokybayev, N.Zhussupbekova, M.Orazbayeva // Theoretical and methodological foundations of humanisation education in universities (on the example of teaching chemistry). Scientific Herald of Uzhhorod University, Series “Physics” Journal homepage: https://physics.uz.ua/en Issue 56, (2024). P. 50–59. Available at: — URL: https://physics.uz.ua/en/article/886b956182897715c60a9065faecd8a3 (accessed:25.05.2024)
3. Безрукова Н.П., Тимиргалиева Т.К., Безруков А. А. Возможности LMS Moodle в оптимизации управления деятельностью студентов при обучении химическим дисциплинам / Н. П. Безрукова, Т.К. // Современные проблемы науки и образования. 2021. № 4. С. 51. [Электронный ресурс] — URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=31062 (дата обращения 13.10.2023).
4. Aiman Rakhmetova, Gulzhamila Meiirova, Didara Balpanova, Ainash Baidullayeva, Dina Nurmakhanova. The use of elements of neuropedagogy in the creation of virtual simulators for in-depth study of chemistry in higher education // Journal of Technology and Science Education. Vol 14, No 2 (2024). P. 473 – 483. Available at: — URL: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85189148644&origin=resultslist (accessed:25.05.2024)
5. Гавронская Ю.Ю. Использование ресурсов электронной образовательной среды в асинхронном сопровождении внеаудиторной самостоятельной работы по химическим дисциплинам // Современные проблемы науки и образования. – 2023. – № 4. [Электронный ресурс] — URL: https://science- education.ru/ru/article/view?id=32754 (дата обращения 13.10.2023).
6. Андреев С.Е., Воронов М.П. Виды синхронных и асинхронных взаимодействий между участниками образовательной деятельности // Научное обозрение. Технические науки. 2017. № 2. С. 5-10.
7. Баяндин Д.В. Реализация концепции полнофункциональной предметноориентированной среды обучения // Образовательные технологии и общество. 2015. Т. 18. № 4. С. 574-601.
8. Белохвостов А.А., Аршанский Е.Я. Методика обучения химии в условиях информатизации образования. М.: Интеллект-Центр, 2016. 336 с.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Гавронская Ю.Ю., Утемисова А.Ж., Құрман Н.Ж. РЕСЕЙЛІК ЖӘНЕ ҚАЗАҚСТАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРДІҢ ХИМИЯ ПӘНДЕРІ БОЙЫНША ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУДЕ ЭЛЕКТРОНДЫҚ ОҚУ ОРТАСЫНЫҢ РЕСУРСТАРЫН ПАЙДАЛАНУ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;77(2):176-184. https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.15
For citation:
Gavronskaya Yu.Yu., Utemissova A.Zh., Kurman N.Zh. APPLICATION OF ELECTRONIC EDUCATIONAL ENVIRONMENT RESOURCES TO SUPPORT INDEPENDENT STUDY IN CHEMICAL DISCIPLINES BY RUSSIAN AND KAZAKHSTANI STUDENTS. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;77(2):176-184. (In Russ.) https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.15