Preview

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДА КӨРКЕМ БІЛІМ БЕРУ ПЕДАГОГЫНЫҢ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІГІН АРТТЫРУДАҒЫ ИНТЕГРАЦИЯ МӘСЕЛЕЛЕРІ

https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.22

Толық мәтін:

Аңдатпа

Ғылыми мақала жоғары білім берудің модернизациялаудың үдерісінде көркем білім беру пәндерін академиялық белгіленген оқу мерзімінде болашақ педагогтің кәсіби шеберлігі мен құзыреттіліктерін дамыту үшін тиімді интеграциялық оқыту маңыздылығын зерттеу болып табылады. Зерттеу мақсаты-көркем білім беруде интеграциялық оқыту үдерісінің тиімділігін арттыру, мазмұны мен тетіктерін анықтап, оның жүзеге асуына кедергі келтіретін факторларды айқындау. Интеграциялық оқыту үрдісінде оқытушылардың ынтымақтастыққа қабілеттілігін, оқу бағдарламасында біріктіруін, педагогикалық үдерісте тиімді әдістерін қолдануы мен жүйелі жасалуында басшылықтан және ұжымда өзара қолдау табу мәселесіндегі негізгі кедергілерін анықтау.
Зерттеу ғылыми әдебиеттерден, диссертациялардан және мақалалардан тақырыпқа байланысты кілттік сөздер арқылы журналдардан алынып теориялық анализ, синтез, дедукция және индукция әдістері қолданған. Интеграциялық білім мәселелері бойынша көркем білім беру мамандығының оқытушыларынан педагогикалық ғылыми эмпирикалық әдісте сауалнама жүргізіліп эксперимент нәтижесіне талдау жүргізілген. Сауалнама нәтижесі мен ғылыми еңбектер тұжырымдарын салыстармалы талдаудан интеграциялы оқыту үрдісінде оқытушылардың сенімсіздік салдары, интеграция әдістерін толық түсінбеуі, академиялық пәндерді дәстүрлі оқытуды пайдаланудан шыға алмауы және оқытушылар арасында пәнаралық оқыту ынтымақтастығы мен ұжымдық жұмыстарындағы ортақ негізгі кедергілері зерттеледі. Мақалада көркем білім беруде интеграциялы оқыту үрдісінің және оны жүзеге асыруда алғы шарттарының тиімділігін анықтауға негізделген.

Авторлар туралы

У. Карабалин
«Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық универститеті»
Қазақстан

Уразбай Карабалин – негізгі автор, «Кәсіптік оқыту және бейнелеу өнері» кафедрасының докторанты

Шымкент қ.



Ж. Небесаева
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университет
Ресей

Жанар Небесаева - философия докторы PhD, қауымдастырылған профессор м.а., Кәсіптік оқыту және бейнелеу өнері кафедрасы

Шымкент қ.



Әдебиет тізімі

1. Жампеисова К. К. Жоғары педагогикалық білім берудегі интеграцияның, интеграциялық процестердің әдіснамалық негіздері// Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті «Хабаршы».- 2022.- №3. - Б. 5-12.

2. Mariia Kovalova., The Role of Artistic Practice and Practical Experience in Higher Art Education: Analysis of Methodologies and the Structure of Practical Courses // Journal of Curriculum and Teaching.- Vol. 13, No. 3; Special Issue, 2024.

3. Barritt, L. (2021). (Re)Considering Pedagogy - Entangled Ontology in a Complex Age: Abstraction Pedagogy and the Critical Pedagogical Importance of Art Education for Other Discipline Areas. International Journal of Art & Design Education, 40(4), P. 784-793.

4. Сухарев А. И. Интеграция как средство реализации системы непрерывного художественного образования. Омский государственный педагогический университет «Омский научный вестник»- №3(88)-2010.- С. 247-250.

5. Білім туралы Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі, №319-ІІІ Заңы. [Электрондық ресурс] — URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/Z070000319_ A (қаралу уақыты 01.07.2025).

6. Башкатов И.А. Интеграция специальных дисциплин (рисунка, скульптуры и пластической анатомии) в процессе художественно-педагогического образования: дис.док. пед. наук: 13.03.2018: защищена 20.03.2018: утв. 20.06.2018 /Башкатов Иван Александрович.-Ом., 2018.-390 с. – Библиоогр.: С. 319-347.

7. Roshchin S.P. Аrtistic literacy in the paradigms of teaching fine arts // Humanities & Social Sciences Reviews. -2020.-No 2(8).

8. Баймуратова М.Т. (2014)–Көркем еңбек пен технология пәндерін интеграциялау жолдары. – Алматы: РБК, 120 б.

9. Jacobs, H. (1991). Planning for the curriculum integration. Educational Leadership, 49, 24-29. Retrieved on May 7, 2005, from EBSCO Host. Jacobs, 1991.

10. Suraco T. L. An interdisciplinary approach in the art education curriculum. - 2006. https://scholarworks.gsu.edu/server/api/core/bitstreams/44da2277-2f34-43af-be84-fed9a5a78d55/content.

11. Сарсенбаева А.К. (2019). Пәнаралық байланысты жүзеге асырудағы ұжымдық іс-әрекет мәселелері. // «Педагогика және психология» журналы, №2 (69), Б. 45–50.

12. Кенжебекова Ж.К. (2020). Жоғары білім жүйесінде интеграциялық оқыту модельдерін енгізу тәжірибесі. // «Білім берудегі жаңа технологиялар» ғылыми журналы, №4, Б. 21-27.

13. Данилюк А. Я. Теоретико-методологические основы интеграции в образовании (Опыттеоретическойдидактики): дис.... канд. пед. наук: 13.00.01. / Данилюк, А. Я..- Рос-на-Д., 1997.- 232 с.

14. Stoliarchuk, O., Binkivska, K., Khrypko, S., Spudka, I., Chop, V., Chornomordenko, I., & Salo, Н. (2024). Interaction of digital trends and sustainable development: The role of contemporary art. European Journal of Sustainable Development, 13(1), - Р. 278-290.

15. Dobrovolska R. Modern Trends in Teaching Artistic Techniques and Methods: Analysis of Approaches to the Development of Artists // Journal of Curriculum and Teaching.-2024.-№3(13). - Р.79-90.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Карабалин У., Небесаева Ж. ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДА КӨРКЕМ БІЛІМ БЕРУ ПЕДАГОГЫНЫҢ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІГІН АРТТЫРУДАҒЫ ИНТЕГРАЦИЯ МӘСЕЛЕЛЕРІ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;78(3):255-266. https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.22

For citation:


Karabalin U., Nebesaeva Zh. PROBLEMS OF INTEGRATION IN ENHANCING THE PROFESSIONAL QUALIFICATIONS OF AN ART EDUCATION TEACHER IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;78(3):255-266. (In Kazakh) https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.22

Қараулар: 6


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)