Preview

Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University

Advanced search

ЗЕРДЕ БҰЗЫЛЫСЫ БАР ЖАСӨСПІРІМДЕРДЕ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУ

Abstract

Әрбір адам қоғамда белгілі бір орын алады, демек, әрқашан қоршаған адамдармен қарым-қатынаста болады. Қарым-қатынас арқылы адамда өзін және басқа адамдарды түсіну, олардың сезімдері мен әрекеттерін бағалау мүмкіндігі пайда болады, ал бұл өз кезегінде өмірде өз мүмкіндіктерін жүзеге асыру, қоғамда өз орнын табу мүмкіндігіне әкеледі. Сонымен қатар, қарым-қатынас - жеке тұлғаның қалыптасуының маңызды факторы, өзін-өзі тану мен бағалауға ұмтылған адам іс-әрекетінің басты түрлерінің бірі. Бала есейген сайын, оның қарым-қатынас жасау және айналасындағыларды бағалау қажеттілігі қоғаммен, оның моральдық және адамгершілік нормаларымен байланысты болады. Жасөспірімдерде ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасауға, өзін-өзі тану және өзін-өзі бекітуге байланысты әлеуметтік себептер орын алады. Қарым-қатынас баланың психикалық дамуында және тұлғалық қасиеттерінің қалыптасуына ерекше ықпал етеді. Қарым-қатынас қажеттілігі туа біткен емес. Ол өмір барысында пайда болады және баланың қоршаған ортамен өмірлік тәжірибесінде қалыптасады. Мақалада қарым-қатынас теориясы қарастырылып, ғалымдардың еңбектеріне талдау жасалынады. Зерде бұзылысы бар жасөспірімдердің қарым-қатынас ерекшеліктері қарастырылған. Зерде бұзылыстары бар жасөспірімдердің қарым-қатынас дағдыларын зерттеу және дамыту бағдарламасы және оның тиімділігі сипатталған.

About the Authors

Ахлима Муханбетчина
Западно-Казахстанский университет имени М.Утемисова
Kazakhstan


Айдана Кенжегалиева
Западно-Казахстанский университет имени М.Утемисова,
Kazakhstan


Юлия Жидкова
Западно-Казахстанский университет имени М.Утемисова
Kazakhstan


References

1. Шипицына Л.М, Защиринская О.В, Воронова А.П [и др.]. Азбука общения: Развитие

2. личности ребенка, навыков общения со взрослыми и сверстниками / – СПб.: Детство-ПРЕСС, 2002. – 384 с.

3. Леонтьев А.А. Педагогическое общение. –Изд.: Эль-Фа, 1996. -96 с.

4. Бәшірова Ж.Р., Әлқожаева Н.С. Тұлғааралық қарым-қатынас педагогикасы: оқу құралы. –Алматы: Қазақ университеті, 2011 -175 б.

5. Балтымова М.Р. Мүмкіндігі шектеулі балалар дамуының клиникалық ерекшеліктері. Дәрістер курсы. – Ақтөбе, 2012. -126 б.

6. Акимова М.К., Козлова В.Т. Психологическая коррекция умственного развития школьников. –М.: Издательский центр «Академия», 2000. -200 с.

7. Багдарасьян И.С. Межличностные отношения в семье, имеющей умственно отсталого ребенка:автореф.дис. …канд. психол. наук. – Н. Новгород, 2000. – 22 с.

8. Муханбетчина А.Г., Кенжегалиева А.Ж. Зерде бұзылысы бар жасөспірімдердің тұлғааралық қарым-қатынасының ерекшеліктері. Абай атындағы ҚазҰПУ-нің ХАБАРШЫСЫ, «Психология» сериясы, №1 (58) 2019 ж. Б.207-212


Review

For citations:


 ,  ,   . Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2021;63(4).

Views: 361


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)