БОЛАШАҚ МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ МАҢЫЗДЫ ҚАСИЕТТЕРІН БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТЕСТ БАҒДАРЛАМАЛАРЫН КӘСІБИ НЕГІЗДЕУ (Х.ДОСМҰХАМЕДОВ АТЫНДАҒЫ АТЫРАУ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ҮЛГІСІНДЕ)
https://doi.org/10.47649/vau.2024.v72.i1.04
Аңдатпа
Тікелей кәсіптік білім беру және кейінгі кәсіби даму процесі арнайы теориялық білімдердің үлкен көлемін меңгеруді білдіреді, ал оларды практикалық іс-әрекетте жүзеге асыру қажеттілігі кәсіби маңызды моториканы қалыптастырудың тиісті деңгейінің болуын талап етеді.
Қолданыстағы кәсіптік білім берудің мемлекеттік жүйесінде кәсіби диагностиканы іс жүзінде жүзеге асыру кәсіби бағдарланған дене шынықтыру құралдарымен және әдістерімен неғұрлым тиімді және заманауи деңгейде қамтамасыз етіледі, өйткені оның көмегімен болашақ және қазіргі кезеңнің физикалық сенімділігі мен дайындығы қалыптасады. мамандардың таңдаған мамандығы бойынша жоғары өнімді жұмыс істеуі қамтамасыз етіледі.
Бұл зерттеудің мақсаты ЖОО-да оқыту жүргізілетін мамандықтарды кәсіби талдау негізінде болашақ маман-студенттердің кәсіби маңызды кондициялық қасиеттерін тестілеу мен бағалаудың кешенді тестілік бағдарламаларын негіздеу болып табылады. Зерттеуге қойылған міндеттерді шешу білім беру қызметінің кәсіби құрылымын зерделеуді, жұмыстың негізгі тақырыбына сәйкес кәсіптердің типтік топтарын қалыптастыруды және типтік топтамалардың жалпылама кәсіптік топтарын құруды қамтитын кәсіби талдау әдісін қолдану арқылы жүзеге асырылды. Талдау барысында әрбір факультетке қатысты университеттің білім беру мамандықтарының кәсіби құрылымы құрастырылды. Кәсіп түрлері бойынша мамандықтардың топтары қалыптастырылды: «А-А»; «А-Ж»; «А-T»; «А-Т»; «А-Ө» Зерттелетін кәсіптік қызмет түрлерінің негізгі белгілері мен шарттарын талдау негізінде кәсіби маңызды сапалардың, қасиеттер мен функциялардың блогын бөліп көрсететін олардың жалпылама сипаттамалары (профессиограммалары) әзірленді. Әрі қарай, кәсіптердің әрбір типтік топтамасы үшін осы кәсіптер үшін кәсіби маңызды қасиеттердің қалыптасу деңгейін бағалау үшін моторлы тест тапсырмалары таңдалды.
Автор туралы
А. БуровРесей
Александр Буров – негізгі автор, педагогика ғылымдарының докторы, Федералды мемлекеттік бюджеттік жоғары оқу орнының «Дене шынықтыру және спорт» кафедрасының профессоры
Астрахань қ.
Әдебиет тізімі
1. Viktorova E.V. (2018) Double degree programs as a factor in the formation of an innovative university environment. Education and Innovation. №12 (146). P. 27-31.
2. Burov A.E., Lakeikina I.A., Begmetova M.Kh., Nebratenko S.V. (2022) Physical culture and sports in modern professions: textbook. Saratov: University education. 56 p.
3. Realising the European Higher Education Area. Achieving the Goals/Conference of European Higher Education Ministers. Available at: — URL: http://www.bolognabergen2005.no/EN/Part_org/EU/050511_European_Commission (accessed: 16.10.2023)
4. Burov A.E., Erokhina O.A. (2022) Diagnostics and assessment of professionally important qualities in the practice of professional and applied physical culture: workshop. Saratov: University education. 77 p.
5. Erokhina O.A., Burov A.E. (2020) Vocational studies in the process of professional-applied physical training of students of the mining institute. Modern science: current problems of theory and practice. Series “Humanities”. №1. P. 53-55.
6. Raevsky R.T. Kanishevsky S.M. (2018) Professional-applied physical training of students of advanced basic knowledge. Science and Technology. 380 p.
7. Egorychev A.O. (2018) Psychological and pedagogical foundations of professional and applied physical training of students: monograph. M.: Federal State Unitary Enterprise Publishing House "Oil and Gas" Russian State University of Oil and Gas named after. THEM. Gubkina. 8 p.
8. Korotkov E. Human capital management: efficiency, business reputation, creative potential. International journal “Problems of theory and practice of management”. Publishing house of the International Research Institute of Management Problems. Available at: — URL: http://uptp.ru/content/DispArt.php?Num=2113 (accessed: 16.11.2023)
9. Psychodiagnostics and career guidance in educational institutions. (2018). Rostov n/D: Phoenix. P. 352-358.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Буров А. БОЛАШАҚ МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ МАҢЫЗДЫ ҚАСИЕТТЕРІН БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТЕСТ БАҒДАРЛАМАЛАРЫН КӘСІБИ НЕГІЗДЕУ (Х.ДОСМҰХАМЕДОВ АТЫНДАҒЫ АТЫРАУ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ҮЛГІСІНДЕ). Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2024;72(1):36-44. https://doi.org/10.47649/vau.2024.v72.i1.04
For citation:
Burov А.Е. PROFESSIONAL GRAPHIC JUSTIFICATION OF TEST PROGRAMS FOR PROFESSIONALLY SIGNIFICANT QUALITIES ASSESSMENT OF FUTURE SPECIALISTS (ON THE EXAMPLE OF KH. DOSMUKHAMEDOV ATYRAU UNIVERSITY). Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2024;72(1):36-44. https://doi.org/10.47649/vau.2024.v72.i1.04