Preview

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

БОЛАШАҚ ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГТАРДЫҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕРІНІҢ МӘНІ

https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.17

Толық мәтін:

Аңдатпа

Болашақ педагог-психологтардың зерттеушілік құзыреттіліктері – олардың кәсіби қызметінде маңызды орын алатын дағдылар мен білімдердің жиынтығы. Педагог-психолог мамандары тек теориялық біліммен шектеліп қоймай, сонымен қатар әртүрлі психологиялық әдістер мен зерттеу тәсілдерін қолдана білуі керек. Олар мектептегі және басқа да оқу орындарындағы білім алушылардың психологиялық жағдайларын зерттеу, олардың дамуындағы өзгерістер мен проблемаларды анықтау мақсатында ғылыми зерттеулер жүргізеді. Зерттеушілік құзыреттілік болашақ педагог-психологқа маңызды аспектілеріне тоқталады. Осылайша, болашақ педагог-психологтардың зерттеушілік құзыреттіліктері олардың кәсіби қызметінде маңызды рөл атқаратындығы мақалада келтірілген. Бұл дағдылар оларды әртүрлі психологиялық мәселелерді шешуге, ғылыми көзқарастарды қалыптастыруға және тиімді әдістер мен тәсілдерді қолдануға қабілетті етеді, сонымен қатар педагогикалық процестің сапасын арттыруға мүмкіндік береді. Қазіргі қоғамда білім беру тек академиялық біліммен шектелмей, оқушылардың жеке тұлғалық және әлеуметтік дамуына бағытталуы тиіс. Осы мақсатта болашақ педагогтар мен психологтардың зерттеушілік құзыреттіліктерін дамыту қажеттілігі айқындалады. Педагог-психологтардың зерттеушілік дағдылары олардың кәсіби қызметінің маңызды бөлігі болып табылады және білім беру әдістерін жетілдіруге мүмкіндік береді Мақала мақсаты - педагог-психологтардың зерттеушілік құзыреттілігі, олардың білім беру мен психология саласындағы рөлін қарастырып, дамыту жолдарын ұсыну.

Авторлар туралы

A. С. Дәулетова
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан зерттеу университеті
Ресей

Айнұр Дәулетова – «Педагогика және психология» мамандығы бойынша 1 курс докторанты, «Жалпы педагогика және психология» кафедрасы

Шымкент қ.



С. Д. Мамраймов
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті
Қазақстан

Серікбай Мамраймов – тарих ғылымдарының кандидаты, доцент, «Қазақстан тарихы және қоғамдық пәндер» кафедрасы

Шымкент қ.



А. О. Спатай
Орталық Азия Инновациялық университеті
Қазақстан

Айгүл Спатай - PhD, қауымдастырылған профессор м.а., «Тілдер және әдебиет» кафедрасы, Педагогика және тілдер факультеті

Шымкент қ.



Әдебиет тізімі

1. Шкерина Т. А. Диагностика исследовательской компетенции будущих педагогов-психологов // Психология обучения. – 2014. – № 4. – 132 с.

2. Темирбаева А. С., Байсарина С. С. Болашақ педагог-психологтардың кәсіби құзыреттілігін қалыптастырудағы өзекті тенденциялар. Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, «Заманауи қоғам және педагогикалық білім беру» тақырыбындағы Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы.– 2022. – 88 б.

3. Мурзалинова А. Күрделі қоғамда білім алу үшін болашақ педагог-психологтардың эмоционалды интеллектісін дамыту // 3i : intellect, idea, innovation-интеллект, идея, инновация. – 2023. – № 4. – 194 б.

4. Aubakir A. G. Formation of digital competencies in the process of professional training of future biology teachers // «Қазақстан Республикасы ұлттық ғылым академиясы» РҚБ «Халық» ЖҚ. – 2023. – 26 б.

5. Аубакир А., Майматаева, А., Суматохин, С., Сексенова, Д. Болашақ биолог мұғалімдерін цифрлық құзыреттіліктерін қалыптастыру // Научный журнал «Вестник НАН РК». – 2023.– № 4(404). – 26 б.

6. Храпов С. А. Цифровое образование и эмоциональный мир обучающихся // Вестник Тверского государственного университета. Сер. Философия. – 2021. – 57 с.

7. Васина Ю. М. Формирование профессиональной компетентности дефектологов в условиях цифровизации образования // Донецкие чтения. – 2024. – 319 с.

8. Цой М. П., Разногорская М. Я. Подготовка педагогов-психологов и их коммуникативная компетентность // Образование наука и инновационные идеи в мире. – 2023. – № 2. – 97 с.

9. Фоменко Л. Е. Методическое проектирование в системе научно-методической работы с педагогическими кадрами при организации методического сопровождения развития профессиональной компетентности педагогов в рамках требований государственных образовательных стандартов // Дополнительное профессиональное образование педагогических кадров в контексте акмеологических идей. – 2021. – 236 с.

10. Лангинен А. А. Компетентностные настройки: возможности методического сопровождения помогающих специалистов // Психолого-педагогические модели и технологии развития личности в цифровой среде. – 2022. – 158 с.

11. Graesser, A. C., Sabatini, J. P., & Li, H. Educational psychology is evolving to accommodate technology, multiple disciplines, and twenty-first-century skills.// Annual Review of Psychology. – 2022. – № 1. – 547 p.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Дәулетова A.С., Мамраймов С.Д., Спатай А.О. БОЛАШАҚ ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГТАРДЫҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕРІНІҢ МӘНІ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;77(2):197-210. https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.17

For citation:


Dauletova A.S., Маmrаimоv S.D., Spatay A.O. THE SIGNIFICANCE OF RESEARCH COMPETENCE IN FUTURE TEACHER- PSYCHOLOGISTS. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;77(2):197-210. (In Kazakh) https://doi.org/10.47649/vau.25.v77.i2.17

Қараулар: 43


ISSN 2077-0197 (Print)
ISSN 2790-332X (Online)