СЫНЫПТАН АЛГОРИТМГЕ ДЕЙІН: ОРТА МЕКТЕПТЕГІ МЕДИАСАУАТТЫЛЫҚ ҮШІН МОБИЛЬДІ ТЕЛЕФОН МЕН ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТІНІ ИКЕМДЕУ
https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.11
Аңдатпа
Мақалада орта мектеп оқушыларының жасанды интеллект құралдары мен мобильді құрылғыларды қалай пайдаланатыны қарастырылады. Оқушылар өздері қалаған бейнелерді көріп, мәтіндерді оқиды және көбінесе тапсырмаларын тезірек аяқтау үшін ChatGPT қолданады. Бұл тәжірибе білім алу сапасы мен сыни ойлаудың дамуы туралы ойлануға мәжбүр етеді. Мақалада төрт ЖИ құралы — Perplexity, Phind, Microsoft Copilot және Google Bard — білім беруде қалай қолдануға болатыны зерттеледі. Онда орта мектеп оқушыларына медиасауаттылық пен ақпараттық сауаттылықты (MIL) үйрету қажет екені айтылған, өйткені олар көрген ақпараттарды дұрыс бағалап, технологияны қауіпсіз пайдалана білуі тиіс. TRIC дәуірі (технология, қарым-қатынас, ақпарат және мәдениет) назарды технологияның өзінен оны қалай пайдалану жолына аударады. Мұғалімдерге ЖИ-ды сабақтарында тиімді қолдану үшін арнайы дайындықтан өту қажет, және олар тек ақпарат беріп қана қоймай, сол деректерді талқылауға арналған тақырыпқа айналдыра алуы керек. Мақсат — ЖИ-ға тыйым салу емес, керісінше, оқушыларға оны шынайы білім алу құралы ретінде дұрыс пайдалануды үйрету.
Автор туралы
Й.С. Нуньес БерберМексика
Йесика Сесилия Нуньес Бербер – педагогика ғылымдарының докторы
Халиско
Әдебиет тізімі
1. Beber Yesica Cecilia Nuñez ZonaDocs [En línea] // ZonaDocs Periodismo independiente. - ZonaDocs, 22 de Octubre de 2020. - 15 de Febrero de 2024. - https://www.zonadocs.mx/2020/10/22/entre-la-preocupacion-y-lafrustracion-a-partir-de-la-vida-entre-pantallas/.
2. Grané M. Octaedro Editorial [En línea] // Octaedro Editorial. - Octaedro Editorial, Sin información de Enero de 2024. - 15 de Marzo de 2024. - https://octaedro.com/libro/chatgpt-y-educacion-universitaria/.
3. Levy Steven Wired [En línea] // Wired. - Wired, 05 de Septiembre de 2023. - 15 de Febrero de 2024. - https://es.wired.com/articulos/openai-y-todos-los-lideres-en-inteligencia-artificial.
4. Díaz O. & Ribera, M. Octaedro editorial [En línea] // Octaedro editorial. - Octaedro Editorial, Sin información de Enero de 2024. - Sin información de Marzo de 2024. - https://octaedro.com/libro/chatgpt-y-educacionuniversitaria/.
5. Codina L. Lluís Codina [En línea] // Lluís Codina. - Lluís Codina, 05 de Febrero de 2024. - Sin información de Marzo de 2024. - https://www.lluiscodina.com/analisis-comparativo-ia-curacion-de-contenidos/.6.
6. Diana Juárez Popoca Carlos Arturo Torre Gastelú y Luz Edith Herrera Apertura [En línea] // UDGVirtual. - Universidad de Guadalaajra, Sin información de Sin información de 2017. - 20 de Marzo de 2024. - http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/index.php/apertura/article/view/1046.
7. Hernández Sampieri, R., Fernández-Collado, C., & Baptista, P. (2022). Metodología de la investigación (7.ª ed.). McGraw-Hill.
8. Núñez Y., & Franco, H. Publicaciones CUCSH [En línea] // Publicaciones CUCSH / prod. Guadalajara Universidad de. - Universidad de Guadalajara, Sin información de Septiembre de 2022. - 19 de Marzo de 2024. - http://www.publicaciones.cucsh.udg.mx/kiosko/2022/La.
9. Area-Moreira M., Del Prete, A., Sanabria-Mesa, A., & San Nicolás-Santos, B. Portal de la investigación [En línea] // Portalciencia. - Universidad de la Laguna, Sin información de Sin información de 2024. - Sin información de Sin información de 2024. - https://portalciencia.ull.es/documentos/668985c33d02c76d597b04b5?lang=fr.
10. Gabelas-Barroso Carmen Marta-Lazo y JOsé Antonio Diálogos posdigitales. Las TRIC como medios pra la transformación social [Libro] / ed. Gedisa. - Zaragoza, España: Gedisa, 2023. - Vol. 1: Sin información: pág. 165.
11. UNESCO Consejo Ejecutivo UNESCO Biblioteca Digital [En línea] // UNESCO Biblioteca Digital. - Consejo Ejecutivo, 09 de Octubre de 2020. - 15 de Febrero de 2024. - https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374527_spa.
12. García Peñalvo F. J., Llorens-Largo, F., & Vidal, J. Ried [En línea] // Revista Iberoamericana de Educación a Distancia. - La Revista Iberoamericana de la Educación Digital, Sin información de Sin información de 2024. – Sin información de Marzo de 2024. - https://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/37716.
13. UNESCO UNESCO UNESDOC Biblioteca Digital [En línea] // UNESCO UNESDOC Biblioteca Digital. - UNESCO, 23 de Noviembre de 2021. - 18 de Febrero de 2024. - https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000381137_spa.
14. Estadística Instituto Nacional de Geografía y Instituto Nacional de Geografía y Estadística [En línea] // INEGI. - IMEGI, 13 de Junio de 2024. - 25 de Junio de 2024. - https://inegi.org.mx/contenidos/programas/endutih/2023/doc/presentacion_endutih2023.pdf.
15. Telecomunicaciones Instituto Federal de Instituto Federal de Telecomunicaciones [En línea] // Instituto Federal de Telecomunicaciones. - IFT, Sin información de Marzo de 2024. - 10 de Abril de 2024. - https://www.ift.org.mx/sites/default/files/contenidogeneral/estadisticas/reporteoportuno1t2024.pdf.
16. Porcelli Adriana Margarita ResearchGate [En línea] // ReserarchGate. - Adriana Margarita Porcelli, Sin información de Marzo de 2020. - 18 de Febrero de 2024. - https://www.researchgate.net/publication/339850315_Un_nuevo_statu_quo_economico_industrial_y_social_La_Quinta_Revolucion_Industrial_y_Sociedad_50.
17. UNESCO Consenso de Beijing UNESDOC Biblioteca Digital [En línea] // UNESCO UNESDOC Biblioteca Digital. - Consenso de Beijing, 16-18 de Mayo de 2019. - 15 de Febrero de 2024. - https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000368303.
18. Area M., Borrás, J., & San Nicolás, M Laboratorio de Educación y Nuevas Tecnologías (EDULLAB) [Online] // Juventud Global: Identidades y escenarios de actuación en clave cosmopolita. - Universidad de la Laguna, Sin información Sin información, 2015. - Junio 15, 2024. - https://www.injuve.es/sites/default/files/cap1_109.pdf.
19. Valentini Emma Sabzalieva y Arianna UNESCO UNESDOC Biblioteca Digital [En línea] // UNESCO UNESDOC Biblioteca Digital. - Instituto Internacional de la UNESCO para la Educación Superior en América Latina y el Caribe, Sin información de Sin información de 2023. - 18 de Febrero de 2024.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Нуньес Бербер Й. СЫНЫПТАН АЛГОРИТМГЕ ДЕЙІН: ОРТА МЕКТЕПТЕГІ МЕДИАСАУАТТЫЛЫҚ ҮШІН МОБИЛЬДІ ТЕЛЕФОН МЕН ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТІНІ ИКЕМДЕУ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;78(3):130-138. https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.11
For citation:
Nuñez Berber Y. FROM THE CLASSROOM TO THE ALGORITHM: THE DOMESTICATION OF THE MOBILE PHONE AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS KEY ELEMENTS FOR MEDIA LITERACY IN HIGH SCHOOL. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;78(3):130-138. https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.11