БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУДЕ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚОЛДАНУДЫҢ АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ
https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.12
Аңдатпа
Мақалада бастауыш білім беруде жасанды интеллектті (ЖИ) қолданудың артықшылықтары мен білім берудегі рөлі туралы баяндалады. Атап айтқанда, дербес оқытуды, бағалауды жақсартуды, мұғалімдердің жоспарлау уақытын үнемдеуді және білім беруде ЖИ пайдаланудың ықтимал артықшылықтары мен тәуекелдері қарастырылады. Сонымен қатар мақалада білім беру саласында ЖИ қолдануға қатысты маңызды этикалық және қауіпсіздік мәселелері көтеріліп және оларды шешу бойынша ұсыныстар берілген. Мектептегі білім беруде ЖИ қолданудың сәтті жағдайларын талдау арқылы мақалада оқу процесін жетілдірудегі осы технологияның артықшылықтары мен әлеуеті көрсетілген.
Мақаланың мақсаты - бастауыш білім беруде жасанды интеллектіні қолданудың артықшылықтары мен тәуекелдерін сипаттау және оның тиімділігін эмпирикалық әдіс арқылы анықтап, нәтижесін көрсету. Сондай-ақ, жасанды интеллект құралдарын тиімді пайдалану үшін қажетті дағдылар мен білім және жасанды интелекттің жеке артықшылықтарын анықтауға арнылған көрсеткіштері анықталған.
Мақаланың қорытындысында бастауыш білім беруде жасанды интеллектті қолданудың маңыздылығы туралы қосымша эмпирикалық зерттеулер нәтижесінің көрсеткіштері сипатталады және диаграммада беріледі. Жасанды интеллектті мектептерде қолданудың қазіргі перспективалары жинақталып, оның білім берудің болашағына қосқан елеулі үлесі көрсетіледі.
Авторлар туралы
Б. ЕсентаеваҚазақстан
Бакыткуль Есентаева – 8D01301 – «Бастауышта оқыту педагогикасы мен әдістемесі» білім беру бағдарламасының 2 курс докторанты
Алматы қ.
С. Нуржанова
Қазақстан
Сажила Нұржанова – педагогика ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессоры
Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Появится ли когда-нибудь искусственный интеллект с сознанием? https://hinews.ru/computers/poyavitsya-li-kogda-nibud-iskusstvennyj-intellekt-s-soznaniem.html (дата обращения 11.03.2018).
2. Ayala-Pazmiño, M., (2023). Artificial Intelligence in Education: Exploring the Potential Benefits and Risks. 593 Digital Publisher CEIT, 8(3), 892-899
3. Kavale, K. A., & Forness, S. R. (2019). Cheating and plagiarism in schools and colleges. Psychology Press. 175 p.
4. Kim, J., Park, H., Jo, I., & Choi, H. (2019). Designing augmented reality simulation for science education: Affordances and constraints. Education Sciences. Vol. 9(4). 318 p.
5. Kulkarni, C., Cambre, J., Kotturi, Y., Bernstein, M. S., & Klemmer, S. R. (2015). Peer and self assessment in massive online classes. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI). Vol. 22(2). P. 1-30.
6. Liao, Y., Huang, R., Sun, C., & Li, X. (2021). Artificial intelligence in education: Opportunities and challenges from a learning science perspective. Frontiers in Education, Vol. 6. P. 1-7.
7. Моделирование сознания и искусственный интеллект: пределы возможностей. [Электронный ресурс] — URL:https://cyberleninka.ru/article/n/modelirovanie-soznaniya-i-iskusstvennyy-intellekt-predelyvozmozhnostey/viewer (дата обращения: 26.03.2018).
8. López-Pérez, M.V., Pérez-Rodríguez, M.A., & Gutiérrez-Santiuste, E. (2020). Artificial intelligence in education: A review. Frontiers in Psychology. Vol. 11.135 p.
9. Mandernach, B. J. (2018). Effective grading practices in the online classroom: A faculty perspective. Journal of Educators Online. Vol. 15(1). P. 1-22.
10. Mather, R., & Yau, J. Y. (2019). Artificial intelligence education: Implications for teaching and learning. Educational Research Review. Vol. 27. P. 233-247.
11. National Education Association. (2024). Artificial intelligence in education. [Электронный ресурс] — URL: https://www.nea.org/resource-library/artificial-intelligence-education (дата обращения: 26.06.2024).
12. Pardo-Ballester, C., Tomás, D., & López-López, M. C. (2021). Exploring the potential of chatbots in foreign language learning: a systematic review. Computer Assisted Language Learning. Vol. 34(2). P. 153-182.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Есентаева Б., БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУДЕ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚОЛДАНУДЫҢ АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2025;78(3):139-153. https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.12
For citation:
Yessentayeva B., Nurzhanova S. ADVANTAGES OF USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN PRIMARY EDUCATION. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2025;78(3):139-153. (In Kazakh) https://doi.org/10.47649/vau.25.v78.i3.12