ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДЕГІ АРНАЙЫ ПЕДАГОГТАРДЫ ДАЯРЛАУДЫҢ ҮРДІСТЕРІ МЕН ТӘЖІРИБЕЛЕРІ
https://doi.org/10.47649/vau.24.v75.i4.11
Аннотация
Мақалада арнайы педагогтар мен инклюзивті білім беру мамандарын даярлау, ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту және тәрбиелеуегі қазіргі таңдағы негізгі мәселелер қарастырылады. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту және тәрбиелеу педагогика ғылымы саласындағы өзекті проблемалардың бірі. Инклюзивті білім беруге қойылатын қазіргі нормативтік талаптар аясында білікті мамандар даярлаудағы негізгі мәселелерді зерттеу. Мақалада қолданылған әдістер ресми және заңнамалық деректерді талдау, сондай-ақ Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университетінің «Арнайы педагогика» білім беру бағдарламасы бойынша білім алушылармен жүргізілген сауалнаманы қамтиды. Сауалнама білім беру бағдарламасы бойынша маман-кадрлар даярлаудағы кейбір мәселелерді анықтау және оны жетілдіруге бағытталған. Талдау көрсеткендей, негізгі мәселелер студенттердің тәжірибелік даярлығының қазіргі талаптарға сай болуы, оқу материалдарын, оқытудың жаңа технологиялары мен әдістемелерін жаңарту, сондай-ақ еңбек нарығындағы арнайы педагог мамандарға деген сұраныспен байланысты. Зерттеу нәтижелері инклюзивті білім беруді дамыту үшін маңызды мәнге ие және арнайы педагогтардың білім беру саласындағы стратегияларын қалыптастыру үшін пайдаланылуы мүмкін. Ұсыныстар тиімді білім беру ортасын құруға ықпал етеді, бұл өз кезегінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту сапасын арттыруға ықпал етеді.
Авторлар туралы
К. ТуребаеваҚазақстан
Клара Туребаева – педагогика ғылымдарының докторы, профессор, «Психология және арнайы педагогика» кафедрасы
Ақтөбе қ., 030000
Д. Рамазанова
Қазақстан
Динара Рамазанова– PhD, «Жалпы педагогика және білім берудегі менеджмент» кафедрасы
Ақтөбе қ., 030000
Г. Кусаметова
Қазақстан
Гульсум Кусаметова – педагогика ғылымдарының кандидаты, доцент, «Психология және арнайы педагогика» кафедрасы
Ақтөбе қ., 030000
А. Рыстыгулова
Қазақстан
Айгуль Рыстыгулова – педагогика және психология магистрі, «Психология және арнайы педагогика» кафедрасы
Ақтөбе қ., 030000
Әдебиет тізімі
1. Қазақстан Республикасының «Білім» туралы Заңы от 27 июля 2007 года № 319-III. [Электрондық ресурс] - URL:https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000319 (қаралу уақыты: 09.09.2024)
2. О правах ребенка в Республике Казахстан Закон Республики Казахстан от 8 августа 2002 года N 345 https://special-edu.kz/EDU_LFSI/LegislativeBasicsKZ/ru/BD.pdf дата обращения 08.08.2002).
3. О мерах по реализации Закона Республики Казахстан от 26 июня 2021 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам инклюзивного образования" Распоряжение Премьер-Министра Республики Казахстан от 17 ноября 2021 года № 184-р https://special-edu.kz/EDU_LFSI/LegislativeBasicsKZ/ru/%B3%D0%B0.pdf (дата обращения 17.11.2021).
4. Агарагимова В.К., Магомедова Е.Э., Джамалудинова З.Г. Теоретико-методологические основы подготовки студентов к работе с детьми в условиях инклюзивного образования. Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – №. 74-3. – С. 8-10.
5. Яковлева И.М., Яковлев С.В. Подготовка педагогических кадров к инклюзивному образованию школьников с ограниченными возможностями здоровья. Специальное образование. 2021. №2 (62). С. 170181.
6. Хабарова, С.П. Формирование профессиональных компетенций у будущих учителей-логопедов на основе практико-ориентированного обучения / Хабарова С.П., Харитонова Е.А. – Ученые записки факультета специального образования: сб. научных статей. – Минск: БГПУ, 2016. – С. 133–140.
7. Яковлева И.М. Вариативность подготовки педагогических кадров к инклюзивному образованию //ББК 88.48 И 65. – 2021. – 371 с.
8. Лыжин А.И., Феоктистов А.В. Профессионально-педагогические кадры: новые технологии подготовки. Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория. – 2021. – №. 2 (5). – С. 19-29.
9. Зарубежный опыт подготовки специалистов для работы с детьми с ограниченными возможностями. Монография. - Алматы. - 320 с.
10. Подготовка специальных педагогов в Казахстане. Монография. - Алматы. - 359 с.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Туребаева К., Рамазанова Д., Кусаметова Г., Рыстыгулова А. ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДЕГІ АРНАЙЫ ПЕДАГОГТАРДЫ ДАЯРЛАУДЫҢ ҮРДІСТЕРІ МЕН ТӘЖІРИБЕЛЕРІ. Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінің Хабаршысы. 2024;75(4):123-131. https://doi.org/10.47649/vau.24.v75.i4.11
For citation:
Turebayeva K., Ramazanova D., Kussametova G., Rystygulova A. TRENDS AND PRACTICES IN THE TRAINING OF SPECIAL EDUCATORS FOR INCLUSIVE EDUCATION. Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University. 2024;75(4):123-131. (In Kazakh) https://doi.org/10.47649/vau.24.v75.i4.11